The Ames Room

Jean-Luc Guionnet
– saksofon altowy

Clayton Thomas
– kontrabas

Will Guthrie
– perkusja

w koncercie
Minimal Maximal Terror Jazz.

Trzech członków The Ames Room jest zaangażowanych w mnogość muzycznych działań – włączywszy wolną improwizację, kompozycję elektroakustyczną, jazz, instalacje, noise oraz rock. Niemniej jednak cała trójka współdzieli zamiłowanie do free jazzu w jego najbardziej energetycznych i najbrutalniejszych wzniesieniach. Ich muzyka spoczywa gdzieś pomiędzy NOONAH Roscoe Mitchell, plemiennymi przygodami Last Exit oraz podobnej dźwiękowym gobelinom pajęczej sieci Henry'ego Threadgilla.

Jean-Luc Guionnet

Pozbawiony granic XXI-wieczny muzyk, nieskrępowany i doświadczony praktycznie na każdym polu kreatywnej muzyki, włączając w to kompozycję elektroakustyczną, nagrywanie w terenie i rozpraszanie, wolną improwizację oraz performance radykalny. Jako znacząca postać paryskiej sceny muzyki współczesnej od niemal 20 lat, Jean-Luc przeciwstawia się kategoryzacji – można wręcz powiedzieć, że robi wszystko by jej uniknąć. Jako doświadczony i wszechstronny, jakim jest, pracując z takimi luminarzami, jak Toshimaru Nakimura, Mattin, Axel Doerner oraz Eric La Casa, by wymienić jedynie kilku, w The Ames Room jawi się w wyjątkowo twardej formie – odchodzący od tekstury otwartego krajobrazu w stronę pointylistyczną oraz balistyczną.

Clayton Thomas

Australijski kontrabasista żyjący w Berlinie. Od przeprowadzki do Europy w roku 2007 podróżował od siły do siły, pracując z wieloma światowej klasy improwizatorami. Jego zainteresowanie grą siłową, złożonym dźwiękiem oraz ekstremalną kontrolą dynamiki doprowadziło go do kolaboracji z Peterem Brötzmannem, Matsem Gustaffsonem, Peterem Evansem, Paulem Lovensem, Sonnym Simmonsem, Axelem Dornerem, Tonym Buckiem, Johannesem Bauerem, Andreą Neumann, Burkhardem Beinsem oraz dosłownie setkami improwizatorów ścigających XXI-wieczne pytania za milion dolarów.

Will Guthrie

Od przeprowadzki do Europy 5 lat temu australijski perkusista/perkusjonalista Will Guthrie jest głównie znany z używania instrumentów domowej roboty, śmieciowych, znalezionych i wzmocnionych mikrofonów i sprzętów elektronicznych na równi z bardziej konwencjonalnymi bębnami i talerzami. Pracował w wielu różnych zestawieniach: występując na żywo, improwizując, biorąc udział w kompozycjach studyjnych. W The Ames Room Will koncentruje się na 'Trap Set' – będąc zogniskowany na Dźwięku, Ataku, Rytmie i kontroli. Jest poetą posiadającym niespotykaną moc za bębnami – z The Ames Room obnaża swe najbardziej skupione natężenie.

Sponsorzy: