SUB-SPA
Cezary Gapik
drone glitch fields
Bartłomiej Kuźniak
sub-bassess & contraphone
Marcin Bijak
beats & elektronics
Maciej Ożóg
psychosomatic electric no muzik
Mac Umatic
multilayer video performance
Sara Skrajna
face - body - move
Nikolaus Schrot
intervention in space
Sub Spa - alternatywne wizje przyjemności
Audiwizualny salon alternatywnych przyjemności dla wszystkich, którzy nie odnajdują się w solarium i gabinecie odnowy biologicznej. Dźwięk, który drażni i masuje trzewia. Neurobicie obrazem...
Sub Spa to projekt łączący działania muzyków i artystów wizualnych od lat pozostających poza wszelkimi nurtami estetycznymi,światopoglądowymi i marketingowymi. Bezkompromisowo poszukują własnych form przyjemności w świecie shomogenizowanego pseudo hedonizmu.
Projekt w drodze, praca w działaniu.
Cezary Gapik
urodził się w Częstochowie, Polska w 1963 roku. Jego młodzieńcze lata to fascynacja punk rockową i nowo falową rewoltą. W obecnej twórczości Cezarego trudnoszukać punkowych inspiracji, słychać jednak dalekie echa takich zespołów jak Public ImageLtd., Cabaret Voltaire czy Throbbing Gristle. To, co od połowy lat dziewięćdziesiątychubiegłego wieku proponuje nam Gapik, jest konglomeratem fascynacji awangardą muzykiwspółczesnej (Karlheinz Stockhausen, Xenakis, Luc Ferrari), mistrzami minimalizmu (PhillNiblock, Eliane Radigue) oraz izolacjonistycznymi projektami Micka Harrisa (Lull, Scorn).Są to ciężkie, industrialne, wielowarstwowe drony przeradzające się w hałas, przeplataneszmerami i nieodgadnionymi dźwiękami z otoczenia. Syntetyczne instrumentarium jestwięc często wzbogacane preparowanymi instrumentami, różnymi (przypadkowymi – niemuzycznymi) obiektami oraz dźwiękami terenowymi.Dyskografięartysty można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to swoisty ‘notatnik’ – CDr’ypublikowane własnym sumptem, które w późniejszym czasie doczekały się reedycji w wielunetlabelach, drugą grupę – oficjalną – otwiera LP ‘Contrast I’ wydany przez brytyjski labelWhite Box na przełomie 2010/11, jesienią 2011 ukazała się trzy calowa EP ‘Vanishing’(Entropy Records). Tegorocznym albumem ‘The Sum of Disappearing Sounds’ (KarlRecords) Cezary Gapik kontynuuje kierunek któremu sam nadał określenie – ambientdepressionism.Cezary nie skupia sięjedynie na twórczości solowej. Przykładem tego sąprojekty QG/GQ (zBartłomiejem Kuźniakiem) oraz wizualno-muzyczna grupa Sub Spa.
http://cezarygapik.wordpress.com
http://cezarygapikakacezar.bandcamp.com
http://www.youtube.com/user/cezarygapik
http://subspa.333flow.com
Bartłomiej Kuźniak
Kompozytor i muzyk. Jako basista i saksofonista nagrał ponad 30 płyt. Aktywny od późnych lat osiemdziesiątych. Zaczynał w zespołach grindcoreowo-industrialnych, potem tworzył grupy składające się z muzyków o różnej proweniencji grając post-hc-free-jazz lub ciężki i transowy avant-trip-hop. Równolegle zajmował się kameralistykąwspółczesną komponując, koncertując i nagrywając muzykę akustyczną. Uczestniczyłtakże w radykalnych projektach elektronicznych - od izolacjonizmu po noise. Jest leaderem zespołów 2g i 3 Metry. Współtworzy grupy Sub Spa, Nonstate, QKS, Golden Nine i 2g as zmu. Działa też z artystami solowymi: Cezarym Gapikiem i Nines 091999. Od póltorej dekady zajmuje sięmasteringiem. Jest producentem muzycznym pracującym we własnym studio High Definition Surround "Studio 333" będącym równocześnie pracownią zespołów oraz podstawąprojektu 333flow.com scalającego wspólny dorobek twórczy.
http://2g.333flow.com
http://nonstate.333flow.com
http://subspa.333flow.com
http://umwelt333.333flow.com
http://studio333.net
http://about.me/bart.kuzniak
Marcin Bijak
Kompozytor, multiinstrumentalista. Pracuje solowo jako NINES 091999 i Deadcans oraz w zespołach: 2g, zajeb.mu, Golden Nine, SLAID i Projekt Kosmodrom. Tworzy muzykę trudną do opisania - czasami jest to współczesna awangarda elektro-akustyczna, innym razem alternatywne minimal techno lub specyficzny nie-dub-step. Zawodowo działa jako Linux / BSD Administrator oraz developer Hi!Mac.
http://2g.333flow.com
http://2g-as-zmu.333flow.com
http://subspa.333flow.com
http://nines.bandcamp.com
http://deadcans.bandcamp.com
Maciej Ożóg
Muzyk, teoretyk i historyk sztuk medialnych. Opublikował szereg prac poświęconych filmowi awangardowemu, sztuce wideo i sztuce nowych mediów. Zajmuje się historią i teorią sztuk medialnych, problematyką cyberkultury, społeczeństwa informacyjnego, studiami nad kulturą nadzoru (surveillance studies), problematyką posthumanizmu, mediami taktycznymi, a także badaniami artystycznego wykorzystania mediów lokacyjnych i technologii mobilnych. Założyciel i współzałożyciel projektów muzycznych Spear, Ben Zeen, Aural Treat. Aktualne projekty: Nonstate, Sub Spa i Feral Sound Kitchen.
http://nonstate.333flow.com
http://subspa.333flow.com
http://media.uni.lodz.pl
Sara Skrajna
Wychowana przy instytucie przemiany czasu w przestrzeń... Prace z umiejętnym używaniem siebie praktykuje poprzez silne związki z naturą. Współtwórczyni międzyplanetarnego królestwa sztuki Wolimierz. Od niedawna skrępowana instytucjonalnie. W cugu praktyki autobadawczej. Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Teatr Klinika Lalek, Papadram, Filigran Cirkus, Keyos Theatre.
Mac Umatik
Eksperymentuje z wszelkimi formami medialnego obrazu. Realizuje filmy, teledyski, zajmuje sięfotografią. Główna forma aktywności to live video.
http://facebook.com/mac.umatik
Nikolaus Schrot
Od 2010 roku mieszka i pracuje w Berlinie. Jego działania to głównie artystyczne interpretacje lub reakcje na określone miejsca, w których wykorzystuje różne media takie, jak: murale, rzeźba, projekcje video oraz światło. Przy ich pomocy tworzy instalacje lub prace site specific zmierzające do syntezy mediów, architektury i otoczenia. Od 2008 realizuje instalacje i rzeźby w przestrzeni publicznej. Można uznać je za rodzaj performensów.