
STUCKONCEILING
Anna Zaradny - saksofon altowy Robert Piotrowicz - gitara, elektronika
Kacper Jaśkiewicz - perkusja Zespół istnieje od początku lat '90.
Od tego okresu przeszedł wiele zmian w wymiarze muzycznym jak
i personalnym. We wczesnym okresie działalności związany ze sceną
alternatywną W tamtym okresie pojawiło się wiele wydawnictw zespołu
(głównie kasety) które dziś mają wymiar historyczny (m.in. "Wahadła
godzin" MC).Od 1997 roku nastąpiła znaczna transformacja muzyki
grupy. Eksperymenty z formą, intensyfikacja własnego języka, rezygnacja
z przynależności gatunkowej. W '98 i '99 odbywają się kolejne
sesje nagraniowe. Wraz ze zmianami muzyki przychodzą zmiany składów,
od kwintetu do kwartetu. We wrześniu '99 zespół nagrywa płytę
"Na Horyzoncie Rwert". Materiał ten jest dekonstrukcją charakterystycznych
dla zespołu, hermetycznych, dysharmonicznych rockowych form i
objawia skłonności muzyków w stronę eksperymentu i muzyki improwizowanej.
Po tych doświadczeniach przychodzi kolejna rewizja tożsamości.
Porzucone zostają ostatecznie odniesienia do tradycyjnych gatunków.
Zespół pracuje z różnymi muzykami, aby ostatecznie oprzeć się
o trio (sax, git, perk) do którego okazjonalnie zapraszani są
inni wykonawcy. Nowe kompozycje charakteryzują się otwartością
form, ale też i zdecydowanym ukierunkowaniem jak i ścisłością
estetyki.Współczesna europejska muzyka improwizowana i eksperymentalna
budzi najbliższe skojarzenia z muzycznymi rejonami które odwiedza
grupa STUCKONCEILING. Poprzez stale rozwijające się kontakty z
wieloma europejskimi muzykami trio konsekwentnie wyznacza dla
siebie wciąż nowe poziomy wtajemniczenia. Od początku zespołem
kieruje Robert Piotrowicz, który determinuje obraz zespołu, autor
kompozycji i aranżacji .Wychodząc od dysonansowych, pozbawionych
obciążeń harmonicznych stylistyk, eksperymentuje z wszelkimi technikami
artykulacyjnymi preparując instrument mechanicznie i elektronicznie.
Skupia się na kreacji dźwięku i brzmień bez typowych dla gitary
cech.Anna Zaradny po wielu doświadczeniach z różną muzyką (muzyka
klasyczna, big band, rock, jazz) obiera ekstremalny punkt widzenia
dotyczący instrumentu. Saksofon traktuje jako pole do eksploracji.
Najbardziej interesuje ją doskonalenie technik nietradycyjnych
i po przez tak wypracowane środki wyrazu spełnia wymogi kompozycyjne.
Ekspresja instrumentalistki przykuwa uwagę burzliwą dynamiką i
jest stałą wizytówką zespołu.Kacper Jaśkiewicz jest trzecim filarem
na którym opiera się zespół. Grę zaczynał od ciężkich odmian rocka
i już wtedy odznacza się indywidualnym, charakterystycznym stylem.
Bez ograniczeń oddaje się szaleńczym poszukiwaniom i stałym przekraczaniem
swych możliwości. Perkusję traktuje jako punkt wyjścia. Zainspirowany
współczesną perkusją, pracuje w wymiarach poza metrycznych . Pracuje
również po godzinach.
|