JON ROSE Grę na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat, po otrzymaniu stypendium muzycznego w King's School Rochester. Jako piętnastolatek zrezygnował z formalnej edukacji na rzecz samouctwa.Przez całe lata 70, najpierw w Anglii, a następnie w Australii, grał, komponował i studiował wiele rodzajów muzyki- od gry na sitarze do country'n'western, od kompozycji nowej fali po komercyjne nagrania w studio, od Bebopu do włoskich zespołów knajpianych, od seryjnych produkcji big-bandowych do instalacji dźwiękowych. Stał się centralną figurą rozwoju wolnej improwizacji w Australii, występując w niemalże wszystkich galeriach sztuki, klubach jazzowych i rockowych w kraju- solo lub z towarzyszeniem międzynarodowego zespołu muzyków improwizujących- The Relative Band.Jon Rose przedstawia swoje projekty grupowe i muzykę solową na 50 koncertach każdego roku- w Ameryce Północnej, Japonii, Australii, Ameryce Południowej, Chinach, Skandynawii i niemalże każdym kraju Zachodniej i Wschodniej Europy. Regularnie pojawia się na najważniejszych festiwalach New Music, jazzu i sound-artu, np.Strasbourg New Music Festival, New Music America, Moers New Jazz Festival, European Media Festival, Festival D'Automne, Festival Musique Actuelle, The Berlin Jazz Festival itd. Niedawno został również zaproszony na festiwale muzyki współczesnej do Niemiec (np. Berlin Urbane Aboriginale) i Austrii (np. Wels "Unlimited"). Jon Rose kreuje również własny festiwal radykalnych muzyków strunowych i ich instrumentów "String'em Up", który odbył się w Podewil w Berlinie w 1998 i Amsterdamie (14, 15, 16 maj- Dodorama i U2) w 1999 roku.Rose pojawił się na ponad pięćdziesięciu albumach i płytach; pracował z wieloma innowatorami muzyki współczesnej (m.in.Derek Bailey, Butch Morris, Fred Frith, Shelley Hirsch, Connie Bauer, Toshinori Kondo, Alvin Curran itd.). W 1989, w kooperacji z Berlińskim Festiwalem Muzyki Nowej "Inventionen", wyreżyserował pierwszy "Relative Violin Festival" z ponad 50 skrzypkami z całego świata.W 1991 wyreżyserował "Das Rosenberg Museum", surrealistyczną satyrę sponsorowaną przez ZDF (drugi program telewizji niemieckiej). Inne filmy i produkcje wideo to "Cafe Central" i "Shopping" (oba nagrania wyprodukowane dla austriackiej ORF). Jon Rose jest również autorem dwóch książek- "The Pink Violin" i "Violin Music in the Age of Shopping" (obie wydane przez NMA, Melbourne). Obecnie Rose wykonuje The Chaotic Violin, jedno z wielu wysoko ocenianych dzieł na skrzypce i interaktywne oprogramowanie. Jego najnowsze projekty zespołowe to "Violin Music in the Age of Shopping" (Chris Cutler, Lauren Newton, Otomo Yoshihide itd.), niesławne Berlin Noise-Impro-Rock Band Slawterhaus(Slaughterhouse?) (z Johannem Bauerem, Dietmarem Diesnerem i Peterem Hollingerem), interaktywny "Badminton" oparty na innowacjach i perwersjach muzycznych szalonego australijskiego kompozytora Percy Graingera, oraz trzy występujące, improwizujące tria: The Exiles (z Tonym Buckiem i Joe Williamsonem), The Kroniks (z Aleksym Kolkowskym i Matthiasem Bauerem) oraz trio z Barre Phillipsem i Miya Masaoka. Rok 2000 przyniósł nowy utwór w stylu performansu medialnego na żywo- Violin Factory z 25-osobową orkiestrą smyczkową, interaktywnym wideo i Kaffe Mathewsem; kompozycje utworów na Violano- automatyczny instrument z lat dwudziestych, ukończenie satyrycznego, multimedialnego projektu Violin World, solowe występy The Hyperstring i większości wspomnianych wyżej projektów na całym świecie. Nie rozumiem co to jest, więc nie tłumaczę) podczas "Konstrukcji w Procesie" Jon Rose uczestniczyć będzie we wspólnym projekcie pod nazwą "MUZYKA Z MÓZGU". Będzie to spotkanie około 30 muzyków improwizujących wywodzących się z różnych środowisk twórczych. Spotkanie trwać 3 dni, a uwieńczone zostanie koncertem 23.06.00.

JON ROSE started playing violin at age of seven, after receiving grant from King's School Rochester As teenager he resigned from the school and switched to self-education. During seventies he has been studying, composing and performing many genres of music - from sitar playing to country and western, from New Wave compositions to commercial studio recordings, from Bebop to Italian Bar groups, from big-bands production to sound installations. He become central figure of free improvisation movement in Australia, performing in almost each art gallery, jazz and rock club, either as soloist or together with international group of improvising musicians - The Relative Band. Jon Rose presents his group and solo projects at 50 concerts each year in North America, Japan, Australia, South America, China, Scandinavia and almost every country of West and East Europe. He regularly performs at important New Music, jazz and sound-art festivals, for example Strasbourg New Music Festival, New Music America, Moers New Jazz Festival, European Media Festival, Festival D'Automne, Festival Musique Actuelle, The Berlin Jazz Festival etc... Recently he has been invited to take part in contemporary music festivals in Germany (for example Berlin Urbane Aboriginale) and Austria (Wels "Unlimited") Jon Rose creates also his own festival of radical string musicians and their instruments "String'em Up", which has been held in Podewil in Berlin in 1998 and Amsterdam (14,15,16 May - Dodorama and U2) in 1999. Rose appeared on fifty records and albums, worked with many contemporary music innovators (among others Derek Bailey, Butch Morris, Fred Frith, Shelley Hirsch, Connie Bauer, Toshinori Kondo, Alvin Curran etc...) In 1989, in cooperation with Berlin New Music Festival "Inventionen" he directed first "Relative Violin Festival" featuring 50 violonists from all over the world. In 1991 he directed "Das Rosenberg Museum", surreal sattire sponsored by ZDF (second programm of German Television) Other of his films and videos are: "Cafe Central" and "Shopping" (both created for Austrian ORF). John Rose also wrote two books; "The Pink Violin" and "Violin Music in the Age of Shopping" (both published by NMA, Melbourne) At present Rose performs The Chaotic Violin, one of highly acclaimed creation for violin and interactive software. His newest group projects include "Violin Music in the Age of Shopping" (Chris Cutler, Lauren Newton, Otomo Yoshihide itd.), infamous Berlin Noise-Impro-Rock Band Slawterhaus (to jest prawdopodobnie błąd - powinno być Slaughterhouse - rzeźnia) (with Johann Bauer, Dietmar Diesner and Peter Hollinger), interactive "Badminton" based on innovations and perversions of lunatic Australian composer Percy Grainger, and three improvising performing trios: The Exiles (z Tonym Buckiem i Joe Williamsonem), The Kroniks (with Aleksy Kolkowsky i Matthias Bauer) and trio with Barre Phillips and Miya Masaoka. The year 2000 brought new composition in style of live performance - Violin Factory, featuring violin orchestra of 25 members, interactive video and Kaffe Mathews; compositions written for Violano - automatic instrument from Twenties; sattire multimedia project Violin World,; solo concerts The Hyperstring and??? During "Construction in Process" John Rose will take part in group project called "MUSIC FROM MÓZG". It will be gathering of 30 improvising musicians from different musical background. The meeting, lasting three days will end with concert on 23.06.2000