Program
Warszawa 7-9.11.2019
(zaproszenia)
07.11. POGŁOS
RASP LOVERS 20:00
RASP Lovers to projekt gitarzysty i kompozytora Szymona Wójcika, który powstał latem 2018 roku. Jest to połączenie łódzkiego Romantyzmu, podwarszawskiej Alternatywy, mokotowskiej Schizofrenii oraz kutnowskiego Punku. Łamanie schematów, zabawa formą i konwencją, zestawianie ze sobą elementów na pierwszy rzut oka leżących daleko od siebie, tworzenie muzycznych oksymoronów i kontrastów są głównymi założeniami leżącymi u podstaw muzyki zespołu. Ciężko zaklasyfikować ją do jakiegokolwiek gatunku, jest to miks punku, awangardowego jazzu, elektroniki, muzyki improwizowanej oraz alternatywnego rocka.
Jerzy Mączyński - saksofon tenorowy i barytonowy
Szymon Wójcik - gitara i kompozycja
Marcel Baliński - fortepian i MICROkorg
Rafał Różalski - kontrabas
Bartosz Szablowski - perkusja
YEAH YOU 21:00
Yeah You to Elvin Brandhi i MYKL JAXN. Projekt powstał z chęci tworzenia w każdej wolnej chwili. Wykorzystuje kompaktowy sprzęt nagrywający w celu przekształcenia codziennych banalnych rodzinnych przejażdżek w spontaniczne sesje nagraniowe w samochodzie. Zniekształcone skompresowane syntezy JAXN służą jako platforma dla zawiłych improwizowanych tekstów opartych na strumieniu świadomości. We wrześniu 2017 roku został wydany drugi LP duetu pt “KRUTCH” nakładem brytyjsko-berlińskiej wytwórni Slip. To kolejny wybuch trującego uzbrojonego popu wyplutego podczas wędrówki, który oddaje radość podczas jazdy z zamkniętymi oczami. Nagrany w czarnym Renault Clio w Holandii i Niemczech oraz w Aurorze w Budapeszcie na początku 2017 roku, album “KRUTCH” przedstawia duet na nowym przerażającym szczycie. Filtruje desperację black metalu przez bezbłędny popowy zdrowy rozsądek. Yeah You to dadaistyczny duet składający się z ojca i córki, których improwizowany musical i geograficzne wypady sprawią, że zakręci ci się w głowie.
SIKSA 22:00
SIKSA (ur. 21 listopada 2014 w Gnieźnie, zm. 27 lipca 2019 w Czechach) Córka Ciarki i Porażki z domu Freiheit. Pierwsze lata życia spędziła nie konkurując. Niezwykle uzdolniona, ukończyła czas próby nie uzyskując dyplomu. Będąc zaproszoną nie podjęła współpracy, następnie przeżywszy wielką miłość pisze piosenki o tematyce lirycznej. Łączy nieprecyzyjny warsztat z ograniczoną paletą. W jej twórczości widzimy zanikające już wiejskie chałupy, stare dworki, kępy drzew, trawy, szuwary, strumyki skąpane w popiele i popłochu. Dzikie gęsi szykują się do odlotu, podmiot schodzi w podziemie. Weteranka nigdy nie nazwana "Agnieszką Osiecką polskiego ndergroundu". Po wojnie SIKSA zamieszkała w ubytku przegrody międzykomorowej, udając szmer serca.
SVARTVIT 23:00
SVARTVIT to projekt z Hagi opierający się na eksperymencie dźwiękowym, który wypełnia przestrzeń pomiędzy industrial noisem i sztuką performance. Przez ponad 10 lat Svartvit odkrywał fizyczność dźwięku często wykorzystując przy tym działanie własnego organizmu jako źródło dźwięków. Wysoki poziom głośności, ekstremalne częstotliwości, sprzężenie zwrotne, wytrzymałość i degradacja są używane do stworzenia napięcia, w którym dźwięk nie tylko jest słyszalny ale również odczuwalny, doświadczany. W rezultacie powstają bardzo osobiste występy, które przez swoją bezpośredniość i siłę często pojawiającą się w gatunku hardcore punk przywodzą na myśl katartyczne i konfrontacyjne wystąpienia wiedeńskich akcjonistów i wczesnych industrialowych zespołów takich jak Club Moral.
Kevin Jansen jest także aktywny uczestnikiem innych projektów (Erstwhile, Qualm, Clamor etc.) prowadzi wytwórnię (the тide øf тhe εnd). Zagrał ponad 250 koncertów w 25 krajach. Jego twórczość pojawiła się w takich wytwórniach jak TESCO czy Instruments of Discipline.
(zaproszenia)
08.11. DZiK
Ido Bukelman 20:00
Ido Bukelman to izraelski gitarzysta, multiinstrumentalista i kompozytor-improwizator stacjonujący w Berlinie. Jego twórczość łączy elementy muzyki nowoczesnej, folku i free jazzu. Ido zagrał wiele koncertów solowych w różnych miejscach na całym świecie. Do chwili obecnej wydał ponad dziesięć płyt. Grał i nagrywał z takimi muzykami jak Mikołaj Trzaska, Aairto Moreira, Gunter Sommer Baby, Frode Gjerstad, Axel Dörner, Mark Sanders i innymi.
Ryuzo Fukuhara / Tracy Lisk 21:00
War Saw – performance skierowany do polityków i żołnierzy
Do kogo powinniśmy skierować stwierdzenie “Make art not war”? Do naszych sąsiadów? Czy może do przypadkowo spotkanych na ulicy osób? Zdecydowanie powinniśmy je wypowiedzieć w stronę polityków, czyż nie?
Czy można porównywać Wojnę i Sztukę? Czym jest wojna? Czym jest sztuka? Czynniki, które przyczyniają się do wybuchnięcia wojny to pieniądze, władza, własność, ideologia, religia, wolność, prawo do życia. Wojna niszczy życie. Dlaczego wybuchają wojny? Z czyjej winy? W większości przypadków winni są politycy, a następnie my za nimi podążamy. Czy tego chcemy czy nie, ruszamy na wojnę, aby zabić “wroga” i osiągnąć “nasz” cel. Wygrać. Kim jesteśmy “my”? Czy ja przynależę do kolektywnego “my”? Dlaczego? Ponieważ jestem obywatelem państwa, mieszkającym w kraju, płacącym podatki, żyjącym wśród społeczeństwa, aby mieć poczucie bezpieczeństwa. Masz obowiązki. Dlaczego? Dlaczego muszę mieć obowiązek brania udziału w wojnie? Dlaczego muszę zabijać innych ludzi, dlaczego muszę ryzykować bycie zabitym przez innych? Nie, nie mamy obowiązku zabijać ludzi czy ryzykować bycie zabitym. Nie mamy obowiązku podążać za politykami. Państwo i kraj nie stanowią nierozerwalnej jednostki. To nie to samo. My żyjemy, my nie zabijamy.
Sztuka. Moja sztuka to taniec. Taniec nie ma celu. Taniec jest osobisty. Jednak w tym utworze, nadaje moim ruchom cel. Wyobrażam sobie, że występuję dla polityków, którzy rozważają czy rozpocząć wojnę. Chcę wpłynąć na ich decyzje i nakłonić do tego, aby zamiast wojny zajęli się sztuką. W jaki sposób? Czy to w ogóle możliwe? Czy taniec jako sztuka jest w stanie wpłynąć na czyjąś decyzję? W jaki sposób poprzez taniec można powstrzymać wojnę? Nawet jeśli swoim tańcem nie uda mi się wpłynąć na polityków, mogę zatańczyć przed żołnierzami, którzy niedługo wyruszą na wojnę i być może wpłynąć na ich sposób myślenia. To pewnie jest niedorzeczne, zarówno dla polityków jak i żołnierzy, pewnie dla większości. Większość ludzi myśli, że Sztuka nie ma takiej mocy. Zgadzam się. Jestem jedną z osób, które tak myślą. Jednak będąc tancerzem chcę powstrzymać wojnę. Tworzę taniec, którego celem jest powstrzymanie wojny, przekonanie polityków, aby nie rozpoczynali wojny i nakłonienie żołnierzy, aby nie szli na wojnę.
Wydaje się, że ciągle pozostajemy w stanie wojny. Toczymy małe wojny, które mają na celu zapełnienie kieszeni korporacji, które sprzedają społeczeństwu ideologiczne artykuły pierwszej potrzeby albo takie wojny, które mają bronić wolności państwa i narodu. Sztuczna koncepcja narodu odbiera nam powiązania, które istnieją między nami. Szczególnie między ludźmi, którzy nie wyglądają podobnie lub mówią w różnych językach. Podobnie jak artyści tworzący ten performance, którzy pochodzą z radykalnie odmiennych środowisk i nurtów artystycznych. W swoim występie poprzez improwizację odnoszą się do głębszych połączeń międzyludzkich i ukazują wojnę jako relikt przeszłości.
Wykonanie: RHIZOMAS - Tracy Lisk (perkusja), Ryuzo Fukuhara (taniec)
di.ARIA 22:00
Projekt di.ARIA tworzą: Hania Piosik oraz Emilia Gumańska
Hania Piosik – muzyk/eksperymentator/wokalistka, dorastająca i przebywająca w zachodnich lasach Polski (di.ARIA, Lost Education/LADO ABC, JOY POP, Mikrobi.T ). W swoich kompozycjach używa głównie dźwięków organicznych (fortepian, kalimba dzwonki koshi, rozmaite przedmioty użytku codziennego) i często poddaje je modulacji. Od ponad dziesięciu lat współpracuje z przedstawicielami różnych gatunków muzycznych m.in. Michał Urbaniak (Urbanator/Urbaniak Orchestra), Mateusz Rosiński (WRONG DIALS), Vojto Monteur (EABS), Jacek Mazurkiewicz, Ksawery Wójciński, Gunnar Geisse, Sławomir Janicki, Paweł Szamburski. Ostatnio jednak najbardziej fascynuje się wpływem naturalnego biegu wydarzeń dźwiękowych na kompozycje, które wychodzą od niej (w wolnym tłumaczeniu: jammowanie z naturą) i obserwowaniem ich w poszukiwaniu anomalii. Wynikiem jednego z tych eksperymentów jest „LIFE IS A PING PONG DELAY (2019)“ album od Gusstaff Records (Jacaszek, Hugo Race, Tarwater), wydany w formie LP i CD w marcu 2019.
VJ EMIKO | Emilia Gumańska / OKIME EMIKO - artystka wizualna, scenarzystka, producentka wideo, operatorka, VJ. Projekty VJ EMIKO należą do kategorii eksperymentalnych video art'ow. Podczas produkcji wykorzystuje wyłącznie zrealizowane przez siebie materiały video. Bazuje na autorskich scenariuszach, Pasjonatka tworzenia analogowych efektów specjalnych video oraz łączenia ich z motywem człowieka w procesie improwizacji.
Minimalistyczne produkcje VJ Emiko można oglądać w formie projekcji video, instalacji i wideoklipów w przestrzeniach klubowych i festiwalowych a także galeriach sztuki, czy też podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych, muzycznych i audiowizualnych w Polsce i za granicą.
Na swoim koncie posiada między innymi wyrożnienia i głowne nagrody w międzynarodowym konkursie vj'skim VJ Torna Championship podczas 10. edycji Live Performance Meeting 2011 w Mińsku a także w Meksyku w kategoriach: Pre-Production i VJ Battle w roku 2013. Przez połtora roku wspołpracowała z Polskim Radiem miksując w czasie rzeczywistym wizualizacje w projekcie telewizyjnym 'Czworka na Wizji'.
Laureatka konkursu 26 YACH FILM FESTIVAL w Opolu w kategorii Plastyczna Aranżacja Przestrzeni za klip "Deadly Queen" dla Joy Pop oraz PL Music Video Award za najlepszy klip w kategorii "muzyka elektroniczna" za MANOID "Take me".
W latach 2016-2018 zorganizowała cztery wydarzenia we Wrocławskim klubie UFF oraz Wyspa Tamka Art Hub dedykowane sztukom wizualnym: video, vjingowi, audiowizualnemu performance - BYOB Bring Your Own Beamer, angażując polskich oraz zagranicznych artystow wizualnych.
23:00Christopher Chaplin / Luma Launisch
Christopher Chaplin to brytyjski kompozytor i twórca muzyki eksperymentalnej. Zanim przeprowadził się do Londynu we wczesnych latach 80-ch, studiował grę na fortepianie w Szwajcarii. Artysta zaprezentuje swój nowy album solowy “Paradise Lost”, na którym pojawia się amerykańska wokalistka i poetka Leslie Winer i brytyjski tenor Nathan Vale. W potężnej ścieżce dźwiękowej składającej się ze strumieni brzmień wijących się w pod/świadomości, Chaplin po raz kolejny łączy eksperymentalną elektronikę z podejściem charakterystycznym dla muzyki eksperymentalnej i kameralnej. Muzyka podczas Chaplina będzie opatrzona projekcjami autorstwa duetu Luma.Launisch.
Wizualny duet Luma.Launisch, alias Astrid Steiner i Florian Launisch, tworzy surrealistyczne światy na ekranach w salach koncertowych czy ścianach muzeów. Podstawą dla ich sztuki video są uchwycone sekwencje filmowe rozkładane na części, a następnie ponownie złożone w czasie rzeczywistym. Występy duetu to wizualna podróż, gdzie obrazy abstrakcyjne i prawdziwie prezentowane są w zestawieniu. Luma.Launisch także prezentowali swoje instalacje video m.in. w Benaki Muzeum w Atenach, Photbiennale w Salonikach, na wystawie Sound:Frame w wiedeńskim Künstlerhaus i MAK, w Media Art Lab w Moskwie i w Austriackim Forum Kultury w Nowym Jorku.
LXMP 24:00
LXMP to Piotras (Moog/Roland/Korg) i Macias (Korg/Akai/Yamaha/Sonor/Premier), znani też jako Pedrito i Maciozinho. Grają muzykę idealną do miłosnych wyznań w salonie pachinko. Objechali kawał świata, porobili se zdjęcia w różnych miejscach. Ich najnowszy wystrzał z rury to 7" split z Deerhoof oraz udają, że pracują nad mityczną "kolejną płytą".
bilet
09.11. SPATIF
BroShuda 20:00
sala im. Gustawa Holoubka
BroShuda tworzy muzykę, która łączy w sobie szeroki zakres wpływów i obejmuje elementy np. sound artu, technik elektroakustycznych, przetworzonego słowa mówionego, field recording. Jego twórczość także zawiera utwory bardziej rytmiczne czy z ciężkim beatem. Pomimo zróżnicowania, wspólnym mianownikiem twórczości BroShuda jest swobodne podejście do eksperymentowania i chęć do odkrywania nowych kierunków tworzenia dźwięku poprzez wykorzystanie zmiennych technik produkcji czy poszerzanie już i tak obszernej palety brzmieniowej.
BroShuda w swojej twórczości kieruje się interdyscyplinarnym etosem silnie inspirowanym ruchem Fluxus. Jego podejście do pracy dźwiękowej ma podobną charakterystykę i w rezultacie powstają szczegółowe szkice, które jednocześnie ukazują i kamuflują swą wewnętrzną logikę oraz są nośnikiem starannie wyłuskanych emocji i uczuć. Jego występy na żywo składają się głównie z nie publikowanego dotąd, nowego materiału. Często obejmują utwory tworzone specjalnie na dany występ i związanego z jego okolicznościami oraz kompozycje z repertuaru artysty remiksowane na żywo.
bilet
21:00Peter Brötzmann / Jon Dobie / Sławek Janicki / Michael Wertmüller
Ze względów zdrowotnych nie wystąpi Michael Wertmiiler. Zastąpi go Qba Janicki.
sala im. Gustawa Holoubka
Peter Brötzmann to urodzony w 1941 roku w Remscheid niemiecki saksofonista i klarnecista jazzowy. Jest uważany za jednego z najważniejszych przedstawicieli free jazzu i muzyki improwizowanej. Jego styl cechuje ostry, nieokrzesany ton, oraz liryczność. Energiczny sposób grania improwizacji przez Brötzmanna został nazwany brötzen, co przysłużyło się do nadania mu przydomku „najgłośniejszego saksofonisty świata”. Gra również na klarnecie i na węgierskim instrumencie dętym tárogató. Barwa tonu Brötzmanna jest bardzo bezpośrednia, a jego solówki często osiągają dużą intensywność. Nie opuszcza on jednak tradycyjnych struktur jazzowych; motywy odgrywają ważną rolę w jego muzyce, a improwizacje są często oparte na melodii. Te cechy są bliskie stylowi gry Alberta Aylera, którego można uznać za największe źródło inspiracji Brötzmanna. Współpracował m.in. z Anthonym Braxtonem, Donem Cherrym, Cecilem Taylorem, Billem Laswellem i Mikołajem Trzaską. Jego nagrany w 1968 roku album Machine Gun jest uznawany za jeden z najważniejszych w historii free jazzu.
Jon Dobie urodził się w 1956 roku w Londynie, gdzie wciąż mieszka jeśli nie podróżuje i koncertuje po Europie. Uczył się w Swanley Comprehensive School i studiował na Bath University. Jest laureatem kilku nagród artystycznych w tym od British Council, które umożliwiły mu kontynuowanie kariery muzycznej. Obecnie zajmuje się przeorganizowaniem wytwórni No Wave oraz przygotowuje się do trasy koncertowej ze swoimi zespołami. Jest współzałożycielem i organizatorem tras zespołu B-shops for the Poor. Gra w takich składach jak Pieces of Brain, Sonicphonics, Interference 3.0, The Dynamix, Total touch, Ken Hyder. Gra także w zespole 2near 2far 4tet z Vladimirem Millerem, Alexandrem Alexandrovem oraz w duecie.trio z Peterem Brotzmannem i Michaelem Werthmullerem, Johnem Edwardsem, Davem Pettsem, Adrianem Northoverem, Netlanka, Sainkho, Gendosem, Scipio oraz w rosyjskim zespole ZGA. Występował również z Charlesem Haywardem Billym Bangiem; Shoji Hano oraz Krisem Wandersem. Ostatnimi czasy występuje w duecie z polskim perkusistą Rafałem Gorzyckim. Ich płyta zatytułowana “nothing” została wydana nakładem wytwórni Requiem Records., tak samo jak Płyta “body up” The Dobie/Madry Project, na której można usłyszeć także Amy Knoles (USA), Adriana Northovera, Alex Maguire, Dana Maurera (USA), Mauro Sambo (Italy) i innych.
Sławek Janicki to muzyk, filmowiec, kreator działań artystycznych, współtwórca i główny zarządzający założonym w 1994 roku legendarnym klubem Mózg w Bydgoszczy, a w latach 2014 - 2018 także filią w Warszawie. Twórca i szef Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych MÓZG FESTIVAL odbywającego się w Bydgoszczy i w Warszawie. Realizator projektu SuperSam+1 oraz wielu innych mniejszych lub większych wydarzeń artystycznych. Działalność artystyczną rozpoczął w połowie lat 80 ubiegłego wieku. Od ponad 25 lat czynnie działa na międzynarodowej scenie muzyki improwizowanej koncertując w Europie i Australii. Jako muzyk pozostaje całkowicie oddany improwizacji absolutnej jako najczystszej formie tworzenia muzyki.
Qba Janicki ur. 6 lutego 1989 w Bydgoszczy. Aktualnie zamieszkały w Sokołowsku. Od najmłodszych lat związany ze środowiskiem funkcjonującym w klubie Mózg. W swej karierze scenicznej zagrał setki koncertów, na których występował m.in. z takimi artystami jak Jerzy Mazzoll, Sławek Janicki, Roscoe Mitchell, Tomasz Sroczyński, Toshinori Kondo, Kris Wanders czy Fred Frith. Aktualnie zajmuje się pracą solową oraz w zespołach Wojtek Mazolewski Quintet, Malediwy z Markiem Pospieszalskim, Kondensator Przepływu z Bartłomiejem Chmarą i Martyną Chojnacką, YO NELLY! ze Stevenem Buchananem oraz w nowopowstałych duetach z warszawską kompozytorką Teoniki Rożynek, a także belgijskim producentem Obsequies. Oprócz gry na instrumentach, tworzy także muzykę teatralną wspołpracując z Pawłem Łysakiem, Arturem Pałygą, Grzegorzem Jaremko czy Maciejem Podstawnym. Zaznaczył również swoją obecność na scenie hip hopowej produkując płytę HORE, legendarnego rapera VIENIA. Dodatkowo jako współzałożyciel MÓZG FOUNDATION, współpracuje przy organizacji projektów kulturalnych w Bydgoszczy i Warszawie.
wolny
22:15FOQL & Edka Jarząb:
Mother Earth's Doom Vibes
Mother Earth's Doom Vibes to projekt istniejący jedynie w formie performance / live act tworzony przez Justynę Banaszczyk i Edkę Jarząb. Podczas występów eksplorują noise, spoken word, ambient, field recording i siebie nawzajem. W kwietniu 2019 MEDV zostało zaproszone na kwadrofoniczną rezydencję dźwiękową, organizowaną przez Biuro Dźwięku Katowice.
FOQL
Justyna Banaszczyk aka FOQL w ciągu kilku lat wydała imponującą ilość muzyki na najróżniejszych nośnikach, m.in. nakładem New York Haunted, Always Human Tapes, Gooiland Elektro, czy Pointless Geometry. Jej hipnotyczny i nietuzinkowy styl wyrasta z industrialnych i mrocznych korzeni, a dzięki słabości do eksperymentu, ciężaru i najbardziej innowacyjnych zakątków muzyki tanecznej, unika banału, co słychać również w jej występach na żywo. Artystka kojarzona z kolektywem Oramics 26 kwietnia wydała nową płytę, “Dumpster diving know-how”, która ukazała się nakładem CGI Records z Atlanty.
Edka Jarząb
Performerka i artystka dźwiękowa, zajmuje się głosem i sonosferą przestrzeni publicznej. Uczyła się metody „głębokiego słuchania“ u Pauline Oliveros i indyjskiego systemu hindustani raga w Waranasi. Założyła kolektyw djski Pinku Room. Śpiewa w grupie improwizatorek Syreny. Tworzy przestrzenie dźwięku w teatrze tańca i w filmie. Współpracuje z Centrum Sztuki Współczesnej U-jazdowski, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Stołem Powszechnym/Strefa Wolnosłowa i QO2 w Brukseli.
wolny
23:00FILMS AGAINST WAR
„Grobowiec świetlików”, reż. I. Takahata
sala im. Gustawa Holoubka
Od lat obecny w czołówkach rankingów najlepszych filmów w historii kina „Grobowiec świetlików” jest niezwykłym osiągnięciem japońskiej animacji. Roger Ebert zaliczył go do 300 najlepszych filmów na świecie, na liście IMDb został zakwalifikowany na pozycji 98, w topce magazynu TimeOut powstałej przy udziale Terry’ego Gilliama zajął 12 miejsce. Co do jego wysokiej wartości zgodni byli krytycy Empire, Total Film i recenzenci wymienieni przez serwis RottenTomatoes. Rozpowszechniany wspólnie z dziecięcą mangą z obawy, że nie trafi samodzielnie do szerokiej dystrybucji, stanowił zaskoczenie dla publiczności. W baśniowym świecie narysowanym delikatną kreską Studia Ghibli ukryty jest wojenny dramat dwójki bohaterów, nastoletniego Seity i jego czteroletniej siostry Setsuko, próbujących po utracie rodziców przeżyć we wstrząsanej wojną Japonii. Podążając za rodzeństwem coraz trudniejszą ścieżką film stawia pytanie o granice współczucia i wrażliwość na drugiego człowieka w czasach zagłady.

wolny
Vj Copy Corpo
Dariusz Pietraszewski - VJ, Tape jockey, propagator kultury kasetowej i promotor muzyki niezależnej. Współprowadzi cykl koncertowy V/A - Various Artist, kolektyw inicjatyw WIDMA oraz kasetowy label audio/video Pointless Geometry. Jest też autorem grafik do plakatów oraz okładek wydawnictw kasetowych. Jako VJ Copy Corp tworzy wizualizacje oparte na sprzężeniach zwrotnych oraz materiałach wideo pochodzących z kaset VHS. W swoich improwizowanych setach używa analogowych mikserów video, urządzeń peryferyjnych czy kamer video. W duecie z FOQL swoje wizualizacje prezentował na takich festiwalach jak Braille Satellite, Dym Festiwal, Rhizom Festival, Atom Festival czy Hamselyt.

wolny
23:00Julek Ploski LIVE
+ Vj Copy Corpo
jak już jesteś mistrzem dj hero to musisz iść dalej i zrobić coś więcej. mieszkasz zbyt blisko Tesco, więc poświęcasz mu album, a BAS go wydaje. potem przeprowadzasz się do Warszawy, ktoś lubi twój album, grasz gdzieś koncerty, grasz koncerty gdzie indziej, robisz drugi album, który wydasz w Gin&Platonic, robisz słuchowisko, drugie słuchowisko, zakładasz ?ンモᄉ?ンモᄊ?ンモᄒ?.?ンメᄊ?ンムメ? żeby wydawać fajną muzę,chodzisz na kickboxing bum bum i w końcu idziesz spać i w końcu się budzisz i w końcu idziesz spać i robisz kickboxing bumbum.
wolny
23:40Freeze LIVE
+ Vj Copy Corpo
Bydgoski muzyk, instrumentalista i producent, Krzysztof Ostrowski Freeze w swojej twórczości sięga po brzmienia techno, eksperyment, ambient, dub, jazz, kraut czy improwizację. Skłania się ku eksperymentalnym i analogowym rozwiązaniom, jak syntezatory modularne czy samplowanie dźwięków z taśm VHS. Występuje solowo, bądź w ramach audiowizualnego duetu Soundscape Mirror z artystą wizualnym Tomem Skofem. Wspólnie z Mateuszem Wysockim (Fischerle) tworzy duet IFS. Nagrywał i występował m.in. z Piotrem Cisakiem, Grzegorzem Pleszyńskim, improwizowaną orkiestrą Come Down to Earth. Zadebiutował pod koniec zeszłego roku winylowy materiałem w wytwórni Jacka Sienkiewicza – Recognition, a w kwietniu tego roku ukazał się album w oficynie Pawlacz Perski. Jeszcze w tym roku planowane jest wydanie drugiego albumu duetu IFS oraz nowej audiowizualnej odsłony Soundscape Mirror, która swoją premierę miała na tegorocznej edycji festiwalu Cocart.
wolny
0:25Jakub Lemiszewski LIVE
+ Vj Copy Corpo
Wszechstronny muzyk z Poznania. W swoich solowych utworach zajmuje się odkrywaniem nieznanych jeszcze przestrzeni w elektronicznej muzyce tanecznej. Jego twórczość charakteryzuje intensywność, wielopoziomowość i napięcie między racjonalnością a nieracjonalnością. Jednym z jego głównych wymagań jest poszukiwanie nowej wschodnioeuropejskiej tożsamości muzycznej - futurystycznej, abstrakcyjnej i innej niż schematy zachodnioeuropejskie / anglosaskie.
Wydał kilka solowych albumów (30 Minutes, Hermes, Mixtape, Daaamn, Nielegal, Bubblegum New Age) i zagrał ponad 400 koncertów z różnymi projektami w Polsce, Niemczech, Czechach, Ukrainie, na Litwie, Łotwie, w Estonii i Rosji - eksperymentalny rock Złota Jesień, noise punk Sierść, shoegaze Gołębie czy free impro duetu Lemiszewski / Olter. W tym roku wydał w Pointless Geometry album z abstrakcyjną elektroniką zatytułowany "2019" oraz quasi-prog symfonię "Podróż na Wschód" w Enjoy Life. Jeszcze w tym roku planuje dokończenie kilku albumów z żywymi składami, szlifując fach producenta. W życiu pozamuzycznym ostatnio pracuje jako szewc.
wolny
BroShuda 1:15
dj set
PRZEKRÓJ PROSI DO TAŃCA
BroShuda tworzy muzykę, która łączy w sobie szeroki zakres wpływów i obejmuje elementy np. sound artu, technik elektroakustycznych, przetworzonego słowa mówionego, field recording. Jego twórczość także zawiera utwory bardziej rytmiczne czy z ciężkim beatem. Pomimo zróżnicowania, wspólnym mianownikiem twórczości BroShuda jest swobodne podejście do eksperymentowania i chęć do odkrywania nowych kierunków tworzenia dźwięku poprzez wykorzystanie zmiennych technik produkcji czy poszerzanie już i tak obszernej palety brzmieniowej.
BroShuda w swojej twórczości kieruje się interdyscyplinarnym etosem silnie inspirowanym ruchem Fluxus. Jego podejście do pracy dźwiękowej ma podobną charakterystykę i w rezultacie powstają szczegółowe szkice, które jednocześnie ukazują i kamuflują swą wewnętrzną logikę oraz są nośnikiem starannie wyłuskanych emocji i uczuć. Jego występy na żywo składają się głównie z nie publikowanego dotąd, nowego materiału. Często obejmują utwory tworzone specjalnie na dany występ i związanego z jego okolicznościami oraz kompozycje z repertuaru artysty remiksowane na żywo.
wolny
Monster 2:00
dj set
PRZEKRÓJ PROSI DO TAŃCA
Monster zajęła się DJingiem ponad 10 lat temu, głównie na poznańskim skłocie i centrum społecznym Rozbrat. Organizowała imprezy Squat The Electricity, gdzie zapraszała lokalnych DJów aby popularyzować muzykę elektroniczną w przestrzeniach niekomercyjnych. Przez te wszystkie lata występowała i prowadziła warsztaty DJskie w wielu miastach w Polsce, jak również we Lwowie, w Pradze, San Francisco, Amsterdamie i Londynie. W 2018 wygrała konkurs DJski i wystąpiła na głównej scenie festiwalu Wooded w Szczecinie. Występowała również na Tauron Nowa Muzyka, Up To Date Festival afterparty i Unsound Festival. Jest rezydentką poznańskiego klubu Projekt LAB. Jej miks dla labelu Naive został wyróżniony jako jeden z miksów miesiąca magazynu Pitchfork, gdzie dość trafnie opisano jej styl DJski: “ten 99-minutowy set zawierający acid, breakbeat, falujący piano house, electro, a nawet bardzo wczesny trance, to powód do zastanowienia dlaczego nie słyszeliśmy o niej wcześniej”.
- 14th Mózg Festival 2018
- 13th Mózg Festival 2017
- 12th Mózg Festival 2016
- 11th Mózg Festival 2015
- 10th Mózg Festival 2014
- 9th Mózg Festival 2013
- 8th Mózg Festival 2012
- 7th Mózg Festival 2011
- 6th Mózg Festival 2010
- 5th Mózg Festival 2009
- 4th Muzyka z Mózgu Festival 2008
- 3rd Muzyka z Mózgu Festival 2007
- 2nd Muzyka z Mózgu Festival 2002
- 1st Muzyka z Mózgu Festival 2000
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych Mózg Festival jest spotkaniem artystów tworzących i poruszających się we wszystkich rejonach muzyki współczesnej, sztuki performance, audio i wideo instalacji, w których muzyka odgrywa istotną rolę.
Do udziału w festiwalu zapraszani są artyści z całego świata, gdyż jednym z założeń festiwalu jest jego wielokulturowość oraz prezentacje sprzyjające poznawaniu i rozumieniu wieloaspektowości kultur. Festiwal prezentuje najnowsze techniki wykonawcze oraz połączenia interdyscyplinarne w kontekście i poszanowaniu tradycji.
Do udziału w festiwalu zapraszane są wybitne indywidualności świata sztuki oraz młodzi artyści, których dotychczasowe działania noszą znamiona wyjątkowych. Wszystkie działania artystyczne traktowane są jako środek, który prowadzić ma do głębszego poznania otaczającej nas rzeczywistości i przemian zachodzących na świecie.
W latach 2017-2019 realizacji kolejnych edycji towarzyszą hasła zwracające uwagę na problemy pojawiające się we współczesnym świecie. Działania festiwalowe i okołofestiwalowe zwracają uwagę na taką problematykę jak: źródła konfliktów międzyludzkich, zagrożenie wojną, manipulowanie społeczeństwami, uciekanie w przestrzeń wirtualną, brak wzajemnego poszanowania i akceptowania inności, nierozumienia zasad współistnienia na naszej planecie.
Edycja 2017 roku to COME DOWN TO EARTH. Hasło, które obowiązywało w roku 2018 to DUCHOWOŚĆ JEST POWSZECHNA. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem MAKE ART NOT WAR.
S. J.
Kontakt
Biuro Festiwalu
Telefon: +48 52 345 51 95
Fax: +48 52 345 51 95
office@mozg.art.pl
Sławek Janicki / festival director
slawek@mozg.art.pl / 661 574 508
Anna Jędrzejewska / PR
pr@mozg.art.pl / 660 863 612
Newsletter